go to the light...



Har knappt velat öppna ögongen idag, sån otroligt jobbig dag. Snart exakt en vecka sedan om en kvart.. En vecka sedan jag låg vid min pappas sida hela dagen för sista gången i mitt liv. Att ligga och Vänta på något man vet ska komma, det sista andetaget fyfan fyfan fyfan! Pappa kom hem!♥♥♥ Någon som har erfarenhet hur man tar sig ur sånthär.. Första advent är det också, vill inte ha jul...

Ta hand om er fina underbara läsare så får vi höras imorgon! Har fått hem massa saker och har roliga och fina saker att berätta men orken finns inte just nu men håll ut!!♥


2011-11-27 @ 20:26:00 Sjukdomhistoria Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin

Gumman jag hjälper dig gärna om du behöver någon <3

2011-11-27 @ 20:43:57
URL: http://www.
Postat av: Malin

Gumman jag hjälper dig gärna om du behöver någon <3

2011-11-27 @ 20:44:26
URL: http://onesize.webblogg.se/
Postat av: anna mathisen -

Så himla hemskt!! Känner med mig <3

Min pojkväns mamma dog för bara någon månad sedan i många olika sorters cancer. Det är superjobbigt. Men det blir bättre. Kanske inte direkt, men det blir det. Man vet inte riktigt när saknaden slår till. Man får ta det då och acceptera att det ÄR svårt.

Kram på dig! <3

2011-11-27 @ 21:16:36
URL: http://annamathisen.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA

fy vad hemskt! du är stark och klarar detta!

kram

2011-11-28 @ 10:42:56
URL: http://bruudar.blogg.se/
Postat av: resume writers

All people create their future himself. They should think what they need to do for getting good life.

2011-11-28 @ 10:56:02
URL: http://perfectresume.org/why-perfect-resume.php
Postat av: Anonym

Sofia, du får gärna maila. Jag är massor av år äldre än dig men när sådant här händer spelar år ingen roll. Styrkekram till dig!

2011-11-28 @ 15:25:39
URL: http://ewahelena.blogg.se/
Postat av: elsa nyström

Även om det känns tufft nu kommer det att bli bättre. Du kunde inte göra något mer, du verkar ha varit en fantastisk dotter! Det är så orättvist att detta ska hända, men det blir bättre snart!

2011-11-28 @ 18:38:11
URL: http://madebyelsa.webblogg.se/
Postat av: Malin

ååh gumman :( fyfan alla sjukdomar är så otroligt orättvisa.. Förstår att det känns jobbigt!



Skickar en massa styrkekramar till dig! <3

2011-11-28 @ 18:59:20
URL: http://neverwithoutu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet precis vad du går igenom. Min pappa dog när jag var 3 år gammal och det har nu gått nästan 16 år sen det. Saknaden och sorgen försvinner aldrig, men du lär dig att leva med det. Vissa dagar är bättre, andra sämre. Det du känner nu är ingenting jämfört med det du kommer att känna när du verkligen inser att han är borta och aldrig kommer tillbaka, men då kan du alltid tänka tillbaka på alla goda minnen och allt du har upplevt med din pappa. Låter klyshigt, men det hjälper att man tar allt en dag i taget och kommer ihåg att från bottnet är det bara en väg och det är uppåt. Kom ihåg att din pappa älskar dig och är stolt över dig och vill aldrig att du ska ge upp!

2011-11-28 @ 20:28:43
Postat av: anna

förstår att det är jobbigt. beklagar så mkt. vet inte hur man tar sig ur sorgen, alla människor bearbetar det olika. men jag tror på att man pratar mkt om det och att man vågar gråta och visa sina känslor. förstår att det är jobbigt nu när det är så nära jul, första julen är alltid jobbig. många styrke kramar till dig

2011-11-28 @ 20:46:22
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Angelica - Ingenting är omöjligt!

Att gå och prata hos någon hjälper verkligen.

2011-11-28 @ 21:17:56
URL: http://aangeeliica.bloggplatsen.se
Postat av: RobinViktoriaBea

And there will come a time, you'll see, with no more tears.

And love will not break your heart, but dismiss your fears.

Get over your hill and see what you find there,

With grace in your heart and flowers in your hair.



http://www.youtube.com/watch?v=BjJSpLTBtQ0

2011-11-29 @ 12:55:05
Postat av: Linn

För det första, gud vilken fin bild! Du på bilden? :)

för det andra, jag beklagar verkligen sorgen för din pappa! Men du ser ut att vara en stark tjej, saknaden kommer alltid finnas där men du klarar dig!



Jag tror nog inte din pappa vill se dig nere & ledsen, sörj men kämpa vidare!

2011-11-29 @ 15:35:04
URL: http://nattstad.se/linnhahne
Postat av: Fanny

Det finns inget lätt och snabbt sätt att ta sig ut från detta. Min farfar dog för lite mer än ett år sedan och jag saknar honom fortfarande.

när min farfar dog, då fick jag massor av olika känslor, jag kunde vara arg, glad och ledsen, när och hur som helst. Men låt inget hindra dig från att känna, det är okej att känna. När du känner för att gråta, gråt riktigt mycket då, så att du får ut alla känslorna. Spendera mycket tid med din familj och vänner, det hjälper att veta att någon finns där! Så krama om din familj lite extra.

Jag skrev en text om min farfar, som bara jag har sett. Jag skrev först en text om hans liv och hur jag kände för han, väldigt personligt. Sen skrev jag en dikt om han där alla goda och bra minnen fanns med. Ingen kommer att läsa dem förutom jag. Jag använder dem när jag könner att jag behöver minnas, då läser jag texten och varje gång jag läser börjar jag gråta. Men jag tror att det är en bra sak. Jag lyssnade/lyssnar på mycket musik, både för att glömma och för att komma ihåg.

Var inte rädd för att känna hur du känner dig, och låt det ta den tid det tar. Mitt första steg när jag äntligen hade tagit mig samman lite, så raderade jag hans namn från kontaktlistan och skrev dit bara farmor. Jag antar att det var mitt sätt att visa för mig själv att jag kommer att klara mig, att allt kommer att bli bra.

Du är stark! <3

2011-12-01 @ 15:42:43
Postat av: Micki

Fina du..

När jag läser dina texter om din pappa blir jag tårögd och det värker i mitt hjärta.. För jag vet ungefär vad du går igenom nu, även om det är olika för alla människor. Min mamma dog för tre år sen ungefär, hon var mitt ljus, personen jag kunde skratta och prata om allt med och även om vi hade mycket motgångar och dåliga dagar så är det dom bra stunderna jag minns.. Jag minns min mamma som den solstråle hon var, med det stora léendet, skrattet och dom knasiga saker hon alltid hittade på..

Det är svårt att leva utan dom personer som alltid betytt mest för en.. Men dom finns alltid med en, i hjärtat.

Massor utav kramar till dig!

2011-12-02 @ 22:15:13
URL: http://ffiercefashion.wordpress.com
Postat av: Mickan / My Life In My Words

Åh nej, vännen. Beklagar :(

Det enda sättet är att sörja ordentligt.

Jag har varit där, dock med min styvpappa, jag var 10 år. Det var en jobbig tid men jag var för ung för att veta vad jag skulle göra.

Idag är det en årsdag för mig, jag sörjer än idag.

Det finns inget enkelt sätt att ta sig ur det, du behöver göra det själv så att du får sörja ordentligt, bara att veta att någon finns där för dig, lyssnar på dig och ger dig en axel att gråta emot, det hjälper. Men att komma ur det är det bara du som klarar.

Det är tufft, men du klarar det, du kan ställa sig upp igen, du kan bli starkare igen. Du kan le och mena det igen, bara att det inte känns så.



Jag kan säga att jag vet hur det känns, men inte hur du känner. Det är en stor skillnad.

Finns om du behöver prata.

KRAM ♥

2011-12-12 @ 20:54:07
URL: http://miickzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NYA BLOGGEN

 
- Hej alla fina, är den någon kvar här?? Det är så att mitt domän har krånglat väldigt mycket så därför måste ni gå in på FINEST.SE/BYSOFIA sålänge för att komma till bloggen och all uppdatering. Sen vill jag fråga er som följer mig via bloggloving. Ser ni några inlägg?
 

Kommentera: (0)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-06-03 / 10:18:41

BYSOFIA

Domänet håller på att flyttas nu så glöm inte att gå in på finest.se/bysofia för att komma till bloggen.

Kommentera: (0)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-06-01 / 20:16:09

KOMMENTERA OCH TYCK TILL

 
- Glöm inte att all uppdatering sker på nya bloggen, säger självklart till när domänet är fixat så är det som vanligt att bara gå in på BYSOFIA.SE. Men än sålänge ---> FINEST.SE/BYSOFIA
 
Saknar era kommentarer också, det är så många som kikar in men kommentarerna blir bara mindre och mindre. Är självklart så mycket roligare med lite respons. En deal? Fler inlägg per dag, ni kommenterar mer? Sen har jag en stor fråga, vad vill ni läsa mer om? Vad vill ni läsa mindre om? KOMMETERA OCH TYCK TILL♥
 
 

Kommentera: (0)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-31 / 09:09:02

FINEST.SE/BYSOFIA

Vill bara påminna er om nya bloggen. Än så länge innan domänet har fixat sig så måste ni gå in på finest.se/bysofia för att se mina uppdateringar. ♥

Kommentera: (0)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-29 / 19:51:00

FINEST NYA TOPPBLOGGARE

 
- Nu fortsätter äventyren med bloggen då jag fått äran att blir finest nya toppbloggare. Det ska bli riktigt roligt och de har välkomnat mig med öppna armar! Nu hoppas jag bara att ni mina älskade läsare följer med mig? Ni läsare är mitt guld och ni förgyller mina dagar. Många av er har följt med mig i mina djupaste dalar så som branden, min egna sjukdom eller det som gjort mest ont i mitt hjärta, min fars bortgång. Ni puffar och stöttar!
 
Livet är alldeles för underbart just nu och jag är så glad att jag kan se positivt framåt och försöka att inte titta bakåt. Håller tummarna att turen är vid min sida vilket det känns som just nu då jag ändå efter allt som hänt som fortfarande gör riktigt ont så kan jag ändå just nu säga att jag är Lycklig!
 
Hoppas ni förljer med mig på mina fortsatta äventyr för de tar aldrig slut! För att komma in på nya bloggen får ni gå in på länken nedan Finest.se/bysofia.  Domänen fungerar inte riktigt än men säger till när den gör det för då kan ni gå in på BYSOFIA.SE som alltid och kopplas till den nya. Vad säger ni är ni med mig?♥
 
FINEST.SE/BYSOFIA
 
 

Kommentera: (1)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-27 / 21:20:00

INTENSIVE CRAVINGS

 
- I slutet av förra veckan hämtade jag ut ett paket fyllt med fina smycken. Har ett otroligt roligt samarbete med Intensive Cravings, besök hennes hemsida INTENSIVE CRAVINGS. Hon har en hemsida fylld med mängder av fina smycken, mycket av det jag fick hem ser ni ovan men har spart lite gobitar ni kommer få se senare. Längar tills jag får kombinera ihop dessa smycken med fina outfits. Favoriterna är nog ringarna i alla olika storlekar som är en het trend i år. Händerna ska vara fyllda av ringar i olika storlekar.
 
Använder du koden SUMMER har du 20% rabatt till den 31 maj där du även får en gåva i varje beställning så passa på nu att spana in alla fina smycken och gör en beställning till sommarens soliga dagar.
 

Kommentera: (7)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-26 / 10:35:06

SMALA BAND

 
- Enkelt och naket är sommarens melodi, de tunna spaghettibanden är sommarens heta trend enligt mig. Toppar som klänningar. Har redan införskaffat mig några överdelar med tunna band, bland annat den svarta ni ser ovan från Zara, finns även i limegrön och i ljusrosa. Så fina! Fler ska det bli, de andra ovan är från nelly som också har många fina. Hoppas mitt paket från Nelly dyker upp i början av veckan då både klänningar och toppar med smala band är påväg. En snygg klocka, lite armband och fingrarna fylda med ringar så passar i stort sett vilken underdel som helst.♥
 

Kommentera: (7)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-25 / 19:35:47

BLACK BEAUTIES

 

Älskade ni, sitter just nu på tåget mot hudiksvall med min finaste Emilio. " kunde inte låta bli att kika in " Jag har min första lediga helg på mer än två månader. Ska bli så otroligt underbart! Bestämde oss snabbt för att åka ut till landet denna helg, njuta och bara slappna av. Precis vad vi behövde. Syster och lillprinsen är också där så det ska bli så mysigt att komma ut till farmor och farfars stora torp.

Det har ekat lite på bloggen och det är för att jag har jobbat som en dåre sen har jag tagit lite lugnt nu innan bloggflytten då det kommer bli hårdkörning så fort det blir klart. Ska bli så himla kul och är så glad att få bli en toppbloggare i finest familjen. Mer om det senare. Medans jag sitter på tåget och gottar mig i tidningar så får ni se mina nya älsklingar från Zara. Bekväma snygga klackar till sommaren och kostade bara 399.- perfekt. Ha en fin Fredag vänner ♥

 

 

Kommentera: (1)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-24 / 19:09:00

LEDIG HELG

 
Börjar denna tidiga Fredagsmorgon med att säga att ni är fantastiska. Var alldeles för längesen jag berättade att jag uppskattar er så otroligt mycket och att ni gör mig glad varje dag när ni alla kikar in här. Min Fredag består av jobb, men efter det har jag äntligen en ledig helg. Emilio möter upp mig efter jobbet för då åker vi upp till hälsingland till min farmor och farfar, ut till deras stora torp för att bara njuta och vara. Även syster och lillprinsen kommer mer. Ska bli så otroligt skönt och det är verkligen välbehövligt.
 
Jag har även bestämt mig för att bara andas ut denna helg, stänga av datorn och ladda upp med lite ledighet även från den. Har varit totalt slutkörd de senaste veckorna och har alldeles för många bållar i luften så nu har jag bestämt mig för att ta det lugnt sen får vi se hur det går med det. Kikar nog inte något i helgen annars har jag tidsinställt.

Sen kommer även bloggen flyttas snart och nya äventyr väntar, ska berätta mer om det. Kommer bli riktigt roligt! Då blir det hårdkörning och bloggen kommer bli så grym! Hoppas ni följer med mig på mina nya äventyr!
Ha en underbar fredag så får ni lite härlig inspo sålänge. TAKE CARE
 

Kommentera: (2)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-24 / 08:30:00

AFTER EVERY STORM

byxor ZARA // skor NELLY // tröja HM // skjorta VILA // brillor GLITTER // armband från min finaste Emilio
 
Heeej kära ni, förlåt för att updateringen är som den är. Det är så att jag håller på att byta till en portal. Så håller på att fixa för fullt. Och jag hoppas verkligen ni hänger med mig?? Nu blir det nya äventyr! Lovar att berätta mer, men nu ska jag ta mig en dusch, jobbat hela dagen och är jätte trött. Köpt lite nytt idag ocså som ni sa få se. PUSS
 

Kommentera: (6)

Skrivet i: Allmänt Den: 2013-05-21 / 20:07:20






bloglovin

Allmänt Personligt
RSS 2.0
RSS 2.0


bloglovin
Allmänt Personligt
RSS 2.0